6 TIPS FOR EN SMOOTH FLYREISE

Alt gikk litt fort i Oslo på slutten, men både Oslo innhold og Oslo skatter kommer opp – stay tuned. Men akkurat nå har jeg vært oppe siden kl 02.00 og stirret i taket i håp om å få sove. Jetlag er dessverre baksiden av reising. Men siden det har blitt mye reising og mye lange reiser på meg opp i gjennom, så har jeg noen triks for en mer behagelig flytur, spesielt når du skal reise langt. Jeg var på en langtur senest denne uken, hvor forsinkelser gjorde turen nærmere 40 timer. Men er du beredt går alt, selv i trange økonomikabiner og på kjedelige flyplasser.

BEHAGELIGE KLÆR

Jeg innrømmer tidligere å ha reist i både hæler og ikke praktiske klær på tur; spesielt i jobbsammenhenger. Men no more. Jeg er ikke joggebukse typen, jeg eier ikke en joggebukse. Men en stor tykk genser, strømpebukse, lang kjole og selvfølgelig sneakers er typisk meg. Denne uken bestemte jeg meg for å reise i de fine tightsene og en herlig trøye med ullkombo fra et av favoritt merkene mine innen treningsklær Run & Relax; OMG jeg har aldri vært så komfortabel på tur før. Så fra nå av er de sorte tightsene fra Run & Relax med høyt liv ikke bare mine yogatights men også reisetights. OG tights betyr ikke at du automatisk får treningslooken. Style dem med en lengre sort genser, gull smykker og jeg dro jammen fuskepelsen på også – og du har med ett en stilfull reiselook.

SNACK

Jeg har cøliaki så jeg stoler verken på at flymat eller flyplassmaten holder meg mett på en lengre reise. Jeg pakker glutenfri havregryn og kanel i ziplock poser, så spør jeg om kokende vann i en kopp når jeg kjøper kaffe på flyplassen, og på 1-2-3 har jeg havregrøt. Frukt og en pose med mandler er også i vesken. Ofte noen glutenfrie knekkebrød og selvfølgelig raw sjokolade. Om jeg drar fra Norge kjøper jeg alltid med meg Ombar fra helsekosten. Helt uten sukker, da de er søtet på kokosblomstsukker.

FILMER

Om man ikke har mye tid i hverdagen til å kose seg med en film på kveldene, tenk på flyturen som egentid til å ha filmmaraton helt uten forstyrrelser fra telefon eller andre avtaler. Egentlig ganske luksus å være stuck på et fly 16 timer om man tenker på det sånn..

FLERE SETER, JA TAKK!

Spør besetningen om det er en full flight. Er det en tom flight kan du spørre om det er noen tomme seterader ledig. Er det ledige seterader gir de deg garantert lov til å flytte. Denne uken var jeg på veldig tomme fly og hadde fire seter for meg selv på den lengste flygningen, som gav meg seng og 10 timers søvn!

VANN

Jeg drikker kaffe på hver flyplass, men husk og også få i deg nok vann. Spør flyvertinnene om vann, så du ikke blir dehydrert. Blir du dehydrert går dette utover hud, jetlag og helsen. Så drikk mer en du tror du trenger. Jeg tar også med meg vannflaske inn på flyet på de flyplassene hvor det er lov.

HUDPLEIE

Noen så kanskje Instastoryen min denne uken, men jeg reiser med hudkremer, lipbalm, lotions, mist +++Jeg får angst av tørr og gustne hud, så jeg smører konstant på flyplasser og på flyet. Så ha alltid fukt i håndbagasjen, og litt sminke for å piffe deg opp på slutten av reisen.

Håper mine triks kan hjelpe neste gang du setter kursen mot fjerne himmelstrøk!

xx C

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *